BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday

Ketupat Sotong (2)




Weekend.... macam biasa kalau anak2 semua balik, ada lah menu yang best sikit berbanding hari2 lain.

Buat Tupak Sutong lagi......

.....perghh....semua suka bila tiba2 perasan mama diam2 rupanya tengah duk perisi sotong. Bila tengok ada beras pulut duk terendam dalam santan, lagi la semua kompem mama nak buat Ttupak Sutong.... hehehe


"Mama, nanti bila2 mama ajar cara nak buat ni ya....", kata Shilah masa bawak piring yang dah licin ke sinki.

"Sume ada dalam MENU..... mama ada citer....", balas saya sambil duk mengemas dapur.

"Memang la...tapi Shilah nak tau caranya yang betul2...."

"mmmm....tadi masa mama buat tak datang tengok..... OK, nanti bila kita nak buat lepas ni, sila datang ke dapur awal2 sikit...nanti mama ajar shilah buat praktikal dari A sampai Z..... mama nanti tolong supervise je......"


Gitulah diolag antara saya dengan Shilah lepas semua dah selamat makan ttupak sutong.... bagi yang belum pernah rasa tentu takleh bayangkan camne rasanya.... kalau nak tau boleh lah try buat salah-satu kueh manisan oghe kelate ni.... tak cuba tak tau, dah cuba baru tau..... :))

Jemput klik resepinya di SINI....


Menu A - Z