BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday

Gulai Ayam (2)


"Satu potong 20, sekor lagi tu potong 4...ya dik....."

Siap2 bagi arahan hitam putih kat adik jual ayam tu sebelum sempat dipotong2 ayam yang baru lepas ditimbang tu.... :)

Dalam fikiran dah terbayang elok stand-by yang belum dipotong kecik2, senang kalu terlintas dalam dua tiga hari ni nak buat percik, ayamnya dah ada...

Tup-tup, dalam perjalanan balik umah dari pasar, papa suarakan keinginan nak makan gulai ayam tapi nak yang gulai mama buat isi ayamnya besar2 tuh.... yang bila makan sekeluarga, ramai2 boleh pakat "cobek" lauknya....

"Ok boleh je....tadi mama ada suh adik tu potong 4, sekor..... ingat nak simpan untuk buat percik.... ok lah boley la kita buat gulai je ayam tu hari ni......"

Gitu lah ceritanya sebelum terhasilnya gulai ayam yang jadi salah-satu lauk faveret kat umah kami.... jemput tengok resepinya di SINI..... jom try bergulai stail kelate, mana lah tau serasi.... :))

Menu A - Z