BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday

Nasik Kapit Kawin

Ouh... tajuk menu kali ni sikit sensasi....hehe....

Tapi itu lah gelaran bagi sejenis juadah kelate yang agak fames di beberapa kawasan. Mungkin ada sesetengah daerah tak begitu familiar dengan menu tersebut. Saya kata camtu sebab ada antara kengkawan kelate yang hadir di rumah kami Sabtu lalu tak tau sangat pasal Nasik Kapit Kawin ni. Tapi sebahagian besar saing kelate lain, sukeeee sangat, sampai ada yang kata... "Ohh makane warisan nih, payoh nok cari kat kL nih.... " :))

Kalu ada yang berhajat nak tau camane rasanya Nasik Kapit Kawin ni, jemput terai buat 4 combination bahan iaitu:
  • nasi impit (saya guna ketupat mini segera 'NONA')
  • pulut *macam wat pulut pagi* (resepi di SINI)
  • kuah kacang (resepi di SINI)
  • sambal nasi impit (resepi di SINI)


Gambar keempat2 bahan yang digabung/dikawinkan bersama dalam satu pinggan lupa pulak nak ambik hari tu. Sume pakat sibuk hari tu, tokde nak snap gambar.... :))


Menu A - Z