BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday

LaLa Masak Lemak



Semua kat rumah suka sangat dengan LaLa ni... tapi tak boleh selalu2 sangat buat sebab pikirkan papa diaorang tak boleh kerap sangat makan seafood ni.

Kalau beli LaLa, hanya dua pilihan menu yang biasa saya buat. Kalau tak masak cara goreng bercili, buat cara masak lemak cili api je. Kali ini buat yang masak lemak cili api.
Caranya pasti semua tau dan seakan2 sama je caranya lebihkurang.

Macam saya cili api yang ditumbuk dengan kunyit hidup tu digaul dulu dengan LaLa di dalam kuali tanpa minyak. Bila dah melekat kaler kuning tu dekat LaLa baru dimasukkan serai, asam keping dan santan pekat setengah cawan. Balik2kan sampai masak sambil ditaruk sedikit garam *
sedikit sahaja sebab seafood dah sedia masin* dan secubit gula *sebagai ganti aji-no-moto*.....

Macam tu saja lah yang biasa saya buat....
:)

Menu A - Z