BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday

Jeruk Pauh





Ohh buat jeruk lagi....

Mulanya dapat khabar dari Asri dan Ani yang menyewa rumah kami di LB yang pokok pauh berbuah lebat sekarang ni...


"Datang la ambik kak!"


So kami pun sekali arung ngan antar kakak balik asrama hari Isnin Nuzul Quran hari tu, langsung terus ke LB.

Asri tanpa berlengah terus tolong panjat pokok pauh yang dua pokok tu. Satu depan rumah, satu lagi juga depan rumah tapi seberang jalan.

"Ya Allah, jangan la Asri tersilap langkah...buatnya jatuh petang2 hari ni tak ke sabit kesalahan kitaorang nanti....", saya berdoa dalam hati sambil membaca ayat kursi masa Asri tengah petik buah pauh kat hujung2 julai *hujung ranting* tu....risau pulak... :O


Kami yang lain2 termasuk Ani duk dongak je tengok. Sesekali tunjuk kat Asri mana2 buah yang nampak besar.
"Yang tu Asri, yang ni Asri"....hehehe

So malam tu 'hepi mengupas' buah pauh le lepas balik terawih. Gotong royong tiga orang *saya, suami dan Shilah*
sampai pukul 12.30 malam. Selesai kupas semua "hepi menjeruk' le saya*sila klik di sini untuk nak lihat camana nak buat jeruk ni*.....

TQ Asri suami isteri yang baik hati
:)


Menu A - Z