BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday

Ikan Terubuk Bakar Cicah Air Asam

ikan dibakar kosong tanpa digaram-kunyit


anak bujang membakar sambil handfon di tangan,
tu yang ikan jadi terlebih hitam sikit... :))


air asam yang terdiri dari air asam jawa,
cili api, bawang merah, garam gula


Salam Ramadhan
I
kan terubuk ni saya suka beli yang Terubuk air.... terasa isinya lebih sedap dan manis berbanding terubuk biasa yang diimpot dari luar tu.

Semasa beli siap2 pesan kat pakcik gerai ikan tu mintak buang perut ngan tarik je ikan tu supaya tulang2nya semua ke tepi. Senang nak makan, takde duk sibuk nak sisihkan tulang dari berbagai penjuru tu. Sisik tak payah buang sebab beli ikan ni semata2 hanya nak buat ikan bakar je. Tak timbul idea menu lain selain dari Ikan Terubuk Bakar cicah dengan Air Asam... nyum nyum nyum...hehehe


Kat rumah ni kalau anak bujang saya ada baru semua jadi rajin dan semangat nak panggang2 ni. Sebab abang memang kaki bakar...hehe... kalau bab2 membakar/BBQ ni memang boleh serah kat abang... InsyaAllah gerenti beres...:))


Menu A - Z