BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday

Aiskrim Malaysia Perisa Tebu


Alhamdulillah hari ni dapat ilmu pasal tebu. Masa duk borak sambil tunggu akak tu tolong mesin tebu yang saya bawak satu baldi tu, dapat satu ilmu yang bermanafaat untuk dikongsi bersama... Timakasih banyak2 kasik idea... :)

Rupa2nya air tebu ni bestttt sangat dibuat eskrim malaysia. Ohh tak terfikir la pulak saya selama ni, air tebu yang kitaorang selalu pegi upah mesin tu boleh buat eskrim. Selalu pack masuk freezer abih2 selamattt minum sebagai air tebu je lah....hehe

Satu lagi.... jika banyak berlebih air tebu tu dan takde tempat untuk storage, sebelum rosak elok terai buat jem. Hanya masak air tebu tu dengan api yang kecil biar sampai likat.... sedap dimakan dengan roti, kata akak tu... *nanti nak cuba buat..InsyaAllah...mesti sedap tu..*

Citer bergambar pegi mesin tebu tadi ada kat SINI... :)


Menu A - Z