BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday

Gulai Ikan Masin


"Da smpai da maghrib td...bez gle mkn bekal....hehe"

Abang antar sms dari Mahallahnya *asrama putera* malam tadi lepas dah selamat makan bekal yang bawak dari rumah. Saya tak masuk tupperware pun bekalannya. Hanya bungkus dalam paper yang lapik dengan plastik tebal je...bungkus cam nak bungkus nasik belauk.... hehe

Lauknya ikan siakap sweet sour, ayam goreng potong kecik2 dan gulai ikan masin. Alhamdulillah berselera lah tu anaknda makan. Selalunya
share2 makan ngan sorang dua rakan sebiliknya samada kenet, zaki atau fendi. "Mama harap cukup nasik ngan lauk tu ya bang....." :)

Gulai ikan masin tu sama versi ngan gulai telor masin dalam n3 sebelum ini. Resepi yang sama cuma tukar bahan asas je dari telor masin ke ikan masin. Gulai ni boleh kata selalu gak la saya buat sebab rasanya tak muak....tak jemu makan walau pun sering diulang masak berkali-kali... mungkin sebab tak masuk rempah kot, hanya guna bahan2 asli bawang2 gitu je.... :)

Di awal2 kemunculan MENU dulu dah post pasal gulai ikan masin ni.... jadi jemput usha resepinya di SINI atau boleh juga ambik di post Gulai Telor Masin.... Tq

Sekian, Wassalam :))


Menu A - Z