BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday

Jom Makan Nasi Berlauk dan Pulut Pagi



Nasi belauk lagi lah pagi ni....

Semalam saya masak gulai ikan aya seekor je....tapi dah tau mesti berlebih sebab kami minggu ini ada 3 orang je kat rumah....anak2 yang dua lagi tu tak balik. Jadi bila dah ada 3 ketul lagi ikan gulai tu dah set siap2 pagi ni boleh la buat nasi belauk.

Tup2 papa ajak keluar riadah keliling taman perumahan, merentas lereng2 bukit nih.... dah elok2 keluar peluh tuh, balik2 umah breakfast nasi belauk pulak...lepas tu makan pulak pulut pagi yang lebih buat tempohari(saya simpan dalam freezer dan kukus balik pagi ni).... sudahnya kenyang macam lepas makan tengahari pulak....
heavy breakfast punya pasal....hehe


***nota:

Gulai ikan ni lagi sedap kalu yang buat semalam, makan pagi ni....lagi lebih terasa asam garamnya.... orang kelate kata 'berpalut'.... :)

Selain dari gulai ikan tongkol, sedap juga makan nasi belauk ni berlaukkan Gulai Ikan Masin.


Menu A - Z