BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday

Jeruk Kedondong pulok.....



"Wah lebatnya kedondong....."


Minggu lepas terperasan kedondong kat luar pagar boleh tahan lebat buahnya kali ni. Itu yang rasa tok de de nok wat jeruk....mmmm.... best!

Kira kira... ada la dalam 50 biji jumlah kesemuanya...boley la tu.... cukup lah buat sapaa ajak (sampaikan hajat)......hehe... Hirisan2 terakhirnya baru habis semalam, nampak papa yang duk perabih, makan sambil duduk2 layan internet... :)

Tapi jeruk kali ni agak kurang cantik sikit finishing. Sebabnya, saya terlewat sehari menjeruk. Buahnya, papa dah siap2 tolong ambik sehari sebelumnya. Ni kes menangguh punya pasal...duk tangguh...tangguh... Jadi bila dah terlewat sehari tu, alahai....buahnya jadi kecut la sikit lepas siap dijeruk...huuuu

....dah la cili merah pun abih stok nak hiris masuk dalam jeruk.... bila takde kaler merah cili tu, lagi la tambah tak berapa menyerlah jeruk ku.....huuuu

Walau apa pun.... syukurlah rasa dia tetap tip-top.....tetap sedap dan rangup even keterampilan agak kurang cantik... hehe

Bagi yang belum pernah terai buat jeruk, jemput tengok cara2nya dekat SINI... rite tq!

Menu A - Z