BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday

Kerabu Pucuk Paku




"Oh freshnya pucuk paku, sedap ni kalu buat kerabu", bisik hati saya bila tengok pucuk paku kat gerai seorang akak tu nampak segar sangat. "...mesti baru petik ni....", hati duk sibuk berkata2 lagi. :)

Sebenarnya tiap kali nampak pucuk paku, selalunya tak de ingat lain, nak masak lemak kuning je tak pun versi satu lagi goreng ngan bawang, ikan bilis pastu masuk kicap. Kali ini rasa nak tukar selera... buat kerabu pulak.

Alhamdulillah sedap, sama sedap macam kita buat kerabu kacang panjang/nangka muda/jantung pisang. Makin bertambah2 jadinya selera makan... hehe

Jemput tengok resepinya di SINI........


Menu A - Z