BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday

Kerabu Pucuk Paku




"Oh freshnya pucuk paku, sedap ni kalu buat kerabu", bisik hati saya bila tengok pucuk paku kat gerai seorang akak tu nampak segar sangat. "...mesti baru petik ni....", hati duk sibuk berkata2 lagi. :)

Sebenarnya tiap kali nampak pucuk paku, selalunya tak de ingat lain, nak masak lemak kuning je tak pun versi satu lagi goreng ngan bawang, ikan bilis pastu masuk kicap. Kali ini rasa nak tukar selera... buat kerabu pulak.

Alhamdulillah sedap, sama sedap macam kita buat kerabu kacang panjang/nangka muda/jantung pisang. Makin bertambah2 jadinya selera makan... hehe

Jemput tengok resepinya di SINI........


4 comments:

indahhouse said...

salam kak fzi,
teringat2 plak kerabu mama saya...

fzi said...

Wsalam...
Kalu lama dah tak makan tu, boleh je buat nur...kalu ada ikan tawar, nyor goreng, santan dan sayur tu dah boleh buat dah... :)

MiSz MaNja said...

saya suka makan nasi kerabu.. tapi xreti buat.. huhu.. tambah2 skrg ni berkawan dengan org kelantan tapi xreti masak la..

fzi said...

MiSz MaNja...
Woah... kawan ngan orang kelantan rupanya ya... Alhamdulillah.. moga sampai ke jinjang pelamin InsyaAllah..
Takpe ... pelan2 belajar masak masakan kelantan..InsyaAllah lama2 terer tu nanti... :)
Resepi Nasi kerabu Misz MaNja boleh tengok di

http://fzmenu.blogspot.com/search/label/Nasi%20Kerabu%20Kuning

Menu A - Z