BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday

Sugho Kelate

Alhamdulillah, sapaa hajat nok makke sugho... tapi bukke bubur asyura stail oghe luar hok seghupo bubur lambok bule poso tu... hok nok nyo Sugho Kelate hok kaler hitam. Beghajat nyo lamo doh... hari tu ada la saing ajok gi pakat kacha sugho...tapi bettele ado khijo tok leh la nok join... sapaa ko suk tok meghaso sugho...
















Jadi hari ni, sapaa la ajat... nbour oghe kelate ado kacha sugho sekawoh semale..demo anok-beranok jah... jadi bulih tuppe ghaso la kito2 hok duk dekat ni... alhamdulillah.... Timokasih banyok deh kak Syarifah suami-isteri....
:))



Translate dari pelat kelate:
*bagi kengkawan yang tak brape faham dengan apa yang saya duk merepek kat atas tu...hehe...*

Alhamdulillah, sampai hajat nak makan sugho... tapi bukan bubur asyura yang style orang luar kelantan buat tu, yang macam bubur lambok di bulan puasa tu.... yang saya teringinnya ialah Asyura Kelantan yang berwarna hitam. Dah lama berhajat nak makan... Hari tu ada kawan yang ajak datang kacau sugho ramai2... tapi kebetulan waktu tu kami ada hal, maka tak dapat lah nak join sama.... Jadi dari sejak hari tu lagi tak dapat2 nak makan sugho....


Jadi hari ini, hajat kesampaian... ada neighbour orang kelantan sekeluarga yang kacau sugho sekawah semalam, jadi dapatlah jiran berdekatan tumpang merasa...alhamdulillah.... Tkasih banyak buat kak Syarifah suami-isteri...
:))


Menu A - Z