BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday

Hasil dari ladang.....

 
Amboi... tajuk cam poyo sikit.... :)
Gimik je tu senar-nya, bukan dari ladang mana pun, dari laman Impiana Iman jeh... hehe

Semalam dalam nada yang agak menjerit sikit, mintak papa yang duk berkebun kat luar sana tolong petik cili....

Pastu rasa cam tak kena je jerit2 papa dari jauh tu, cepat2 pegi jengok ikut tingkap ruang tamu, tukar tone suara, cakap leklok mintak papa tolong ambik cili api dalam 20 bijik. Hulur tangan ambik ikut tingkap tu je. "Tenkiu pa..." 
Terus berpusing balik semula ke dapur pastu kluar ikut pintu dapur dua tiga langkah pegi tarik cili hijau pulak dalam 2 tangkai.
Orite, kombain kombain cili api, cili hijau, buah tomato, belacan bakar, garam, gula serta perahan lemon... maka siap sudaaa satu botol Sambal Belacan *ngam2 muat dalam botol nescafe yang paling kecik tu*. Tahan lah empat lima hari kalu makan hari2 cicah2 ulam.... :))

... cara2 nak buat sambal belacan dulu penah citer kat SINI...


... cerita pasal lemon ada kat SINI..


Menu A - Z