BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday

Menu rebus2 je.....

Assalamualaikum...
Alhamdulillah saya kembali bersiaran setelah menyepi buat seketika... Tak berapa sihat sikit hari tu, jadi takde la on pc sangat, banyak masa hanya rehat sambil membaca untuk recover.... Ada hikmahnya, di samping dapat redakan demam saya yang on and off tu, dapat kembalikan semangat bila dah sehari2 asyik duduk membelek buku je....alhamdulillah bertambah le sikit ilmu dekat part2 yang mana kurang tu...heheh

Sepanjang musim tak berapa sihat tu, saya asyik duk ulang2 buat jus limau je tak kira lah limau nipis ke, kasturi dan juga lemon *hepi, pokok lemon kat laman dah berbuah. Jemput klik di SINI kalu ada yang nak tau citer pasal lemon*. Lega rasa tekak tiap kali minum jus2 limau ni. Sekali2 buat jus pegaga sama.*pernah citer jus pegaga kat sini*

Air asam jawa dulu suka, sekarang agak fobia nak minum lepas baca citer yang agak negatif pasal asam jawa tempohari dalam internet. Jadi buat sementara waktu berhenti kejap beli asam jawa. Pakai asam keping je dalam sume masakan yang memerlukan asam. Kalu tak pun ganti guna cuka dan asam limau. Kalu ada yang berminat nak tau kisah macam2 asam yang saya gunakan dalam masakan jemput klik di SINI.... :))


Macam2 gini je lah masakan saya dalam tempoh hampir 2 minggu tak sihat tuh...main rebus2, singgang2 je....huuu....boleh kata hari2 buat sayur bayam, sawi bunga yang manis tu dan satu lagi yang tak boleh tinggal, taugeh...pastu tambah la makan mana2 ulam yang kitaorang tanam cam ulam pegaga dan pucuk gajus....alhamdulillah kembali bertenaga :)

Menu A - Z