BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday

0pen House Hari Raya 2018

Alhamdulillah...pada 24Syawal lalu (8hb Julai 2018), kami sekeluarga telah menerima kunjungan kuranglebih 170 orang tetamu sempena Open House Hari Raya tahun ini. Dah lama tak buat open house sebenarnya. Last dulu kalau tak silap masa anak yang bongsu masih kat cfs(peringkat asasi uia). Kira dah agak banyak tahun la, cuti buat makan2..[kenduri kawin anak2 (klik di SINI)tak termasuk dalam ini cerita ..he he]

Open House hari tu siap ada invitation card yang specially designed by isteri tuan rumah😀😂

Menu yang di'sepakati buat' hari tu: Satay Ayam, Satay Daging, Kuah Kacang, Nasi Impit, Rendang Ayam, Lontong serta kombinasi nya Sambal Ikan Bilis, Carrot Cake(klik resepi), Kueh Lopes(klik resepi), Agar-agar Pandan(klik resepi) dan Tapai Pulut(klik resepi). Minumannya, air Sirap Limau Kasturi. Alhamdulillah semua makanan homemade. Buat sendiri, kiranya tak keluar dapur fzi sekeluarga. Kerja menyucuk satay yang diketuai oleh en suami selesai dalam pukul 3.30pagi....ish ish..
Tapai buat hari Jumaat lagi. Kena peram pulut selama 36jam untuk jadi tapai

Kami masak2 sambil diselang-selikan dengan kesibukan anak menantu menguruskan anak kecik masing2. Kira dah macam taska dah bila tiga2 cucunda menangis serentak..hahaha..

Alhamdulillah Allah permudahkan urusan. Semua juadah dapat disiapkan on-time. Tepat2 pukul 3.00petang Hj Shaharuddin dan keluarga tiba depan rumah, kemudian disusuli pula dengan keluarga Hj Munir....dan terus disusuli dengan yang lain2...dah tiada brek lagi lepas tu, terus ada je tetamu yang menyusul. Alhamdulillah suasana terkawal, makanan atas meja pun dapat diselenggara dengan baik oleh kami anak beranak.
Aisyah

Twinnies Fateh & Fattah

Majlis open house berjalan lancar hingga ke penghujung. Tetamu bagaikan mengerti time tuan rumah, janji ditepati sepertimana yang ada dalam kad jemputan, pukul 7.00 majlis tutup tirai..ha ha.. Makanan alhamdulillah just nice cukup2 dengan tetamu yang datang. Ada la lebih sikit untuk anak2 bawak balik uia dan rumah masing2. Jadi yang mana ada bagitau tak dapat hadir hari tu, sesungguhnya memang ada hikmah Nya. Allah dah susun yang terbaik..alhamdulillah.
Satay Ayam 250cucuk, Satay Daging 200cucuk




Carrot Cake saiz loyang besar 15 x 15inci

Tapai buat pakai 2kg beras pulut dapat 150pek

Lopes buat pakai 2kg beras pulut

Terimakaseh buat semua yang datang...Jazakallah🌾🌿



0 comments:

Menu A - Z